22 Nisan 2009 Çarşamba

Ekler


Uzun bir aradan sonra herkese merhaba.Bu aralar nedense işlerim hiç bitmiyor.Oğlumun dersleri bu sene biraz ağırlaştı,Konular yardım gerektiriyor.Performans ödevleri, araştırmaya dayalı ödevler....vs. İki hafta biraz yoğun geçti.Eğitim bizim zamanımızda ki gibi değil artık.Her şey araştırmaya dayalı .İyiki internet var..Eskiden hatırlarsınız dönem ödevleri vardı, kütüphanelere gidip yazardık.İnternet nerdeee?şimdiki çocuklar çok şanslı...Bende 23 Nisan tatilini fırsat bilerek,Elker yaptım oğluma.Profiterol tarifi arşivde var ama, iç dolgusu farklı olduğu için yazdım..

Su hamuru:1,5 su bardağı su, 1,5 su bardağı un, 100 gr margarin, yarım çay kaşığı tuz, 3 yumurta

iç kreması:Dr.Oetker dolgu kreması kullandım

üzeri:sütlü çikolata

Yapılışı:

  • Tencerede suyu kaynatıp içine margarini ve tuzu ekliyoruz.Unu yavaş yavaş karıştırarak ekleyip karıştırıyoruz.Suyunu çekince(yani hamur görünümü alınca) kapatıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Hamur soğuyunca yumurtaları tek tek kırıp çırpıyoruz.
  • Sıkma torbasıyla uzun şekilde tepsimize sıkıyoruz.İlk önce 200 derecede 10 dk.sonra 150 derecede pişiriyoruz.
  • Dolgu kremasını tarifine göre hazırlayıp, enine kestiğimiz ekler içine dolduruyoruz.
  • Üzerine benmari usulü erittiğimiz çikolatayı sürüyoruz.

sevgiler...

19 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM DENEMEDİĞİM BİR LEZZET AMA ÇOK SEVERİM BAKALIM BANA NE ZAMAN KISMET OLUCAK YAPMAK ...SİZLERE AFİYET OLSUN SİZLERE.. OĞLUNA DERSLERİNDE BAŞARILAR...

üç böcek bir çiçek dedi ki...

hmmmm biri eklermi dediiii
koşarak geldim ellerine sağlık gülüm .süper bunlar bir ikitanede aldım helal et sevgiler cnmm

hanife dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş zamane çocuklarının dersleri çok ağır dediğin gibi Allahtan internet var ne yapardık bilmiyorum

Doyumluk.... dedi ki...

teşekkürler arkadaşlar

made in funda dedi ki...

kütüphanede ders yapmanın zevki de başkaydı hani..neyse ...en sevdiğim şeylerden biri bu ekler.çocukken okul dönüşü pastaneden alır yerdim.tabii şimdi ancak bakabiliyorum.kilolar beni korkutuyor.nefis olmuş canım.oğluşuna da bir öğretmen olarak başarılar dilerim derslerinde...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık süper:)

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik bende yaparim bendede var tarifi hatta;)
bayila bayila yeriz cok guzel gorunuyorlar canim..

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

ellerine sağlık canım ne güzel olmuşlar.oğlunada başarılar diliyorum.evet ne zordu bizim zamanımızda dönem ödevleri gerçekten şimdiki çocuklar çok çok şanslı ama bir okadarda zor hayatları

pelince dedi ki...

Canım dersler konusun da ben şimdiden korkuyorum :( neler yaşıyacağım acaba :)
Kolaylık versin allah....

Ekler nefis olmuş,çok severim çok,ellerine sağlık...

Sevgiler..

aşevi dedi ki...

ay ben de yapmak istiyorum ama bir türlü ne profiterol ne de bunu deneyemedim. inşallah bir gün kısmet olur..

cansudere dedi ki...

eklerde harika görünüyor sevgiler....

cicibici bişeyler dedi ki...

Ekler harika olmuş!bayıldım!ekleri çok severim zaten,görüntü muhteşem,tadıda öyledir eminim,ellerine kollarına sağlık,sevgiler,öptüm.

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Eleerinize sağlık çok severim:)
Sunum çok şık olmuş...
Sevgilerimle:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

benim bebemin daha zamanı var okula ama ben şimdiden korkar oldum.dersler bayağı zorlaşmış hakikaten... allah kolaylık versin canım.
ekler de acayip nefis olmuş yani.
ellerine sağlık
afiyet bal olsun
çooook öptüm

Sevde dedi ki...

Merhaba arkadaşım inan bende aynı yoğunlu haftaya pazsrtesi taşınıyorum inş, bir koşuşturmaca sorma gitsin arkadaşım...
Bu arada ekler lerin enfes görünüyor mutlaka denicem müsait olur olmaz...
Öpüyorum seni...
Bye

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..ekler nefis görünüyor az küçük ama:))
ben en az beşini yerim:))))
şaka şaka biri yeter..arkadaşlarada kalsın..
eline sağlık..
bazen bende zorlanıyorum çocukların derslerine kafam put gibi oluyor..ama onlar zeki yaşları büyüdükçe beyinleri zengişleşiyor anında kavrıyorlar..kolay gelsin size..

Tinker Bell dedi ki...

Ellerinize sağlık,hiç yapmamıştım amaa sizden cesaret aldım şimdi :))

http://tinkerbellinmutfagi.blogspot.com

Zehra Gürgen dedi ki...

Harika görünüyor eklerler.
Bunlar çerez gibi yenir çıtır çıtır :))

Ellerine sağlık canım. Çok güzel yapmışsın ve çokta tehlikeli :)

sevgiler

Paşa dedi ki...

oo ne güzel ellerine sağlık..