16 Şubat 2012 Perşembe

Çokomel ve Puf



Merhabalar..Çokomel tarifini  mutfakhatıraları.com dan aldım. Sadece glazürle kaplanmıştı tarifte, ben  renkli şekerlerle de  süsledim.Hem çokomel hemde puf oldular.  Sıcak ortamda muhafaza edilmemesini tavsiye ederim. Tarifte ufak tefek değişiklik yaptım. Orjinal tadı hissettiriyor. Yapmak isteyenlere kolay gelsin.

Bu çokomel ve pufları Tombul Tarifler Çay Kahve Bahane etkinliğine  arkadaşım elife gönderiyorum.


Bisküvi malzemeleri:

100 gram tereyağı
1 yumurta sarısı
yarım çay bardağı ince çekilmiş fındık
yarım paket kabartma tozu
yarım su bardağı pudra şekeri
kulak memesi yumuşaklığında yoğuracak kadar un

marshmallow için:
1 paket 75 g krem şanti
2 çay bardağı süt
1 yemek kaşığı dolusu toz jöle
1 çay bardağı kaynar su

üst süsleme.
renkli süsleme şekerleri
Dr.Oetker glazür çikolata

yapılışı:

  • Bisküvisi için verilen malzemelerle hamur yapılır ve buzdolabında 10 dk.bekletilir.
  • Daha sonra çok ince olmamak şartıyla açılıp çay bardağı ile daireler kesilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
  • Önceden hafif ısıtılmış fırında 150 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirilip soğutulur.
  • Marshmalow için, krem şanti sütle çırpılır. Tarifte süt miktarı azdı ben biraz arttırdım çünkü ilk yaptığımda bisküvilere marsmallow yetmemişti. Diğer yandan jöle kaynar suyla iyice karıştırılır, eritilir , soğutulur, krem şantiye eklenerek iyice mikserle çırpılır(1-2 dk.)
  • Sıkma poşetine düz uç takılır marsmallow doldurulup bisküvilerin üzerine sıkılır. 1-2 dk. buzdolabına koyulup bekletilir.(marsmallowlar çok sertleşmeden kaplamayı yapmak lazım)
  • Dolaptan çıkan puflarımızın üzerini  hindistan cevizi, renkli şekerler ve glazürle kaplayabilirsiniz.

sevgiler.............









20 yorum:

*mehtap dedi ki...

küçükken en sevdiğim şeydi.Yumuşacık yumuşacık.Denesem mi acaba tarifi??Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

amanda amanda sadece cocuklarin degil
yetiskinlerin bile hayir diyemeyecegi bir tatli
offf
istiyorummmm :-))

umutluhayat dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Aynı hazırları gibi olmuşlar. bayıldım. Ellerinize sağlık, sevgiler.

Unknown dedi ki...

canım teşekkür ederim güzel tarifin için. tarifini yayınladım. benim kızlar bunları görünce bayıldılar. artık benim de yapmam şart oldu yalnız birşey toz jöle hazır satılan jöle paketindeki toz mu oluyor? bizim buralarda da vardır inşallah. ETkinlik 22'sinde son bulacak hatırlatayım dedim. tekrar teşekkür ederim sana. hayırlı cumalar...

neslice tarifler dedi ki...

Tam çokomel olmuş bunlar :)
Tek kelimeyle harikalar. Süperler :)
Ellerinize sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ellerine sağlık
çooook nefis
:)))
bir kase lezzet mutluluklar diler.

Adsız dedi ki...

Görünüsleri hazirlardan farksiz olmus. Ellerinize saglik.

ihlamurcum dedi ki...

Çocukluğumuzun en müthiş ,pofişleriydi.Ne güzel evde yapabilmek, hemen denemek isterim.süper

Ferkay dedi ki...

Yalnız çocuklar değil büyüklerde bayılırlar.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

bunları çok severim bende küçük olmaya gerek yok dimi:)
ellerine sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

mutlaka deneyeceğim tarifi aldım
çok güzeller ellerine sağlık canım

Baharcicegi dedi ki...

cocuklugumun pufflari ekmek almyaa gittigimde bakkala artan paraya cokomellerden alirdim
Elinize saglik harika olmus

anne eli gibi dedi ki...

bunlardan mutlaka yapmalıyım elleriniorjinal ze sağlık.ne kadarda görünüyorlar..
mutlu haftalar..

Evdar dedi ki...

Ne gozel adi var sitenizin/ Elinize saglik olsun. Doydum ..))
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

off off hazır zannettim valla.çok beceriklisiniz gerçekten.maaşallah.ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Harika olmuşlar gerçek çokomel gibiler..

Ellerine sağlık canım..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm ellerine sağlık canım
nefis
:))

cicibici bişeyler dedi ki...

mükemmel olmuşlar,ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

tarifini denedim çok güzel oldu çok beğenildi. kolay gelsin arkadaşım. sevgiler